Vállalati vagyontárgyak kezelése (SAMO)

A vagyontárgyak életciklusának követése a nagyobb hatékonyságért

A SAMO egy eszközkezelésre specializált célszoftver, melyet kifejezetten nagyvállalatok – közműcégek számára fejlesztettünk, a vagyontárgyak teljes életciklusának végig követésére.

 

Hogyan működik?

A SAMO OpenSource alapú saját fejlesztés, számos iparág legjobb nemzetközi gyakorlatait ötvözi.

  • Bármilyen méretű, mennyiségű és komplexitású vagyontárgy regisztrálását, valamint a kapcsolódó dokumentumok tárolását lehetővé teszi. A vagyontárgy életciklusa (pl. beszerzés, javítás, csere ütemezése) mellett egyedi statisztikai adatokat is kinyerhet belőle.
  • Az alaptevékenységéhez szükséges vagyontárgyak mellett a másodlagos tevékenységeihez (pl. adminisztratív folyamatokhoz, egyéb támogató feladatokhoz) kötődő vagyontárgyakkal kapcsolatos információk tárolására is alkalmas. A vagyontárgyak hierarchiáját a felhasználók szabhatják meg.
  • Magában foglalja a berendezések tervezésére, építésére és üzembe helyezésére vonatkozó irányítást és támogatást (BIM).
  • Dokumentumkezelői funkciójával igen sokféle értékes információ tárolható. Többek között: építési tervek, dokumentumok, tervvizsgálat menedzsment, jóváhagyási folyamat, építési dokumentáció, engedélyek, változások kezelése, alvállalkozói kommunikáció, létesítmény-átadással kapcsolatos dokumentumok.

 

Milyen területekere javasoljuk?

  • tárgyi eszközök javítása és cseréje
  • tárgyi eszközök nyilvántartása (például PDF, DOC, CAD, JPEG, VIDEO file-okban)
  • üzemeltetés és karbantartás
  • munkairányítás
  • Advanced Asset management (eszközkockázati, megbízhatósági elemzések és jelentések
    készítése)

 

A SAMO rugalmas és felhasználóbarát

Alapesetben 3. féltől független szoftver (CAD, GIS).

Interoperabilitás jellemzi, más informatikai rendszerekkel is együttműködik:

  • különböző portálokhoz, külső szolgáltatókhoz (GIS, SAP) kapcsolható
  • szabványai révén (mind az ipar és az informatika, mint a SOA, az OGC stb. terén), megszünteti a “szállítói zárakat”, készen áll más vállalati rendszerekkel történő integrációra
  • közbeszerzés konform, rugalmasan licencelhető SaaS modell / On-Premise (szerver és karbantartás)
  • könnyű adatmegosztást tesz lehetővé (WMS, WFS, WMTS)
  • a hálózati rendszer topológiája kinyerhető
  • az IoT-adatok (érzékelők stb.) használata is lehetséges
  • támogatja az ingyenes adatbázisokat, mint a PostgreSQL vagy a PostGIS, így korlátlan adatméret továbbítható és tárolható a SAMO-ban, a szállítás Docker technológiával megoldott

A szoftver kiemelkedően felhasználóbarát:

  • a modern, intuitív felületet a felhasználók igényeiknek megfelelően testre szabhatják,
  • különösebb programozási tudás nélkül is
  • a felhasználói munkafolyamat (work-flow) támogatott
  • sokféle informatikai eszközről elérhető (asztali számítógépek, táblagépek, okostelefonok)
  • a felhasználók offline módon is maximális funkcionalitással használhatják

 

Referenciáink

Szoftverünk közel 400 felhasználóval rendelkezik Kelet- és Nyugat-Európában (Németországban, Ausztriában, Svájcban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban). A skála az államigazgatástól a kereskedelmi szektoron át az ipari felhasználókig terjed.

Büszkék vagyunk rá, hogy az AUDI és a Mercedes magyarországi üzemei is a SAMO-t használják.

 

Így növeli a hatékonyságot a SAMO

  • Segít az információk megosztásában

Összetett felhasználói hozzáférés-kezelés jellemzi, mindenki ahhoz az információhoz jut hozzá, ami számára a legfontosabb. És ha a megfelelő információ időben eljut az érintettekhez, a különböző részlegek közti kommunikáció még hatékonyabb lehet. A SAMO az osztályokon/részlegeken átnyúlva egyszerűsíti a munkafolyamatokat. Így az operatív és karbantartási folyamatok jóváhagyását, láthatóságát és nyomon követését. Alkalmas a felelős(ség) nyomon követésére és logolásra is.

  • Értékes elemzéseket készít

A SAMO automatikus kimutatásokat generál. Historikus nyilvántartást biztosít, de gazdaságossági elemzésre is képes. A „big data” analízissel gyűjtött adatok felhasználására alkalmas elemzések készítése

  • Segít az automatizálásban, ellenőrzésben

Támogatja a sablon munkafolyamatok és tevékenységeket. Képes rutinműveletek részletes vagy teljes kiváltására és a nem engedélyezett tevékenységek tiltására is. Ezáltal az alkalmazottak munkájának ellenőrzésében is részt vállal.

  • Csökkennek a karbantartási és biztosítási költségek

Mivel optimalizálja a pótalkatrészek felhasználását a helyi/régiós raktárban, ezáltal csökkennek a karbantartási költségek. Így kedvezőbb biztosítási feltételeket érhet el, mivel egyes biztosítók a alacsonyabb díjat számítanak fel megfelelő karbantartási terv esetén (a kisebb operációs kockázat révén).

  • A létesítménymenedzsment hatékonysága is nő

Az eszközök és problémák azonnal azonosíthatók lesznek. A karbantartás és az egyéb ütemezett feladatok is egy helyen kezelhetők, legyen szó bármilyen épületről (irodák, lakások, szabadidős létesítmények, szállodák, parkoló járművek, tartalék alkatrészek, biztonsági hálózat).

 

Ezért érdemes a SAMO mellett dönteni

Folyamatorientált szoftverként a SAMO segít az alkalmazottaknak feladataik minél pontosabb elvégzésében. A vagyontárgyak beazonosításával, a pozíció megjelölésével csökken a keresésre fordított idő, a teendők ütemezésével a meghibásodásokból eredő károk is minimalizálhatók.

Végeredményben emelkedik a szolgáltatás színvonala, ezáltal nő a végfelhasználók, az ügyfelek elégedettsége is.

 

Szívesen kipróbálná iparvállalatában?

Vegye fel velünk a kapcsolatot, örömmel bemutatjuk közelebbről is a SAMO-t.

info@asseco.hu

Érdeklik szolgáltatásaink?Lépjen velünk kapcsolatba!

<