2015-09-14 Hírek - pénzügy

Az Asseco megerősíti pozícióját a Gartner-jelentésben

Az Asseco Poland egyetlen lengyel vállalatként bekerült a tekintélyes „Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems” jelentésbe, amelyet 2015-ben adott ki a Gartner kutató és tanácsadó cég. Az Asseco Utility Management Solution (AUMS) szoftver – amelyet energetikai közműszolgáltatók számára fejlesztettek ki – eleget tett a piacon versengő kereskedőkkel szemben támasztott szigorú értékelési követelményeknek. Ez már a második egymást követő év, amikor az Asseco IT-terméke szerepel a jelentésben.

Az AUMS egy CIS-alapú rendszer, amely ötvözi a számlázási és ügyfélszolgálati funkciókat és a CRM-et. A rendszerrel az Asseco bekerült a „niche players” negyedbe a Gartner értékelésében. Jelenleg az AUMS-t tizenöt közműszolgáltató vállalat használja, összesen 13,7 millió ügyfelet kiszolgálva.

„Hiszünk abban, hogy az AUMS kétéves jelenléte a „Magic Quadrant”-ban ékes bizonyítéka annak, hogy az Asseco megerősítette pozícióját az energiaszektorban, ami különösen azért jelentős, mert az elmúlt években folyamatosan csökkent a kvalifikált versenytársak száma. Lengyelországban az áramszolgáltató cégek ügyfeleinek fele az Asseco megoldásán keresztül kapja a számláját” – kommentálta a hírt Tomasz Bendlewski, az Asseco energia- és gázipari részlegének igazgatója. Az AUMS olyan modern rendszer, amelyet az áram értékesítésének támogatására terveztek, és viszonylag rövid idő alatt implementálható. Ez az egyik oka, amiért sok energiaszolgáltató, pl. az 5,5 millió ügyfél adatait tartalmazó számlázási adatbázist működtető Tauron is e szoftvermegoldásnak a bevezetését választotta. Az AUMS-t sikeresen használják más szolgáltatók is, többek között a távközlésben.

„Célunk, hogy ne csak Lengyelországban, hanem külföldön is megvalósítsunk projekteket. Hisszük, ez az egyetlen módja annak, hogy előnyt kovácsoljunk az Asseco globális piaci pozíciójából. Jelenleg Etiópiában folyik a rendszer implementációja, ahol segítünk a nemzeti energiaszektor számítógépesítésében” – tette hozzá Tomasz Bendlewski. A rendszer moduláris felépítése lehetővé teszi a rugalmas és fokozatos implementációt. A rendszer a Microsoft Dynamics CRM-el van integrálva, és számos – az elektronikus ügyfélszolgálathoz és az üzleti folyamatok automatizálásához kapcsolódó – saját fejlesztésű, egyedi megoldást tartalmaz. Ezenkívül az AUMS felhasználói nagyra értékelik a szoftverfrissítések egyszerűségét, és átlagon felül elégedettek a rendszer ügyféligényeknek való megfelelésével.

A „Magic Quadrant for Utilities Customer Information Systems” jelentést 2015. június 2-án adták ki.

Érdeklik szolgáltatásaink?Lépjen velünk kapcsolatba!

<